onsdag 26 oktober 2011

Änglamamma ♥



Du finns i mitt hjärta ♥




















Jag är just nu i en intensiv jobb period, med massor av kvälls och helgjobb. Idag bär det av till Göteborg och Hem & Villa mässan. Det är verkligen jättekul, men det är tufft att vara hemifrån så mycket. Därför är det just nu långt mellan blogginläggen...


På hösten får man ha en lykta vid askgraven


























Igår besökte jag mammas grav och gjorde lite höstfint. Det är ett par veckor sen jag besökte den senast och på dessa veckor har det verkligen blivit höst. Platsen är så rofylld och varje gång jag besöker den sköljer sorgen över mig. Det är som att jag inte hinner tänka, i mitt just nu ganska stressiga liv, men när jag kommer dit så stannar tiden och det blir helt ofattbart att hon inte finns mera.


Det fick bli en bukett som kan klara sig under vintern utan vatten



















 Förmodligen är det bra för mig att komma dit, men när jag står där vid graven känns det som att en stor del av mitt liv också har tagit slut... Och på sätt och vis är det ju så, för visst är mamma alltid en stor del av ens liv? Jag är ju ändå lyckligt lottad, mitt i sorgen, som har en mamma till, min mormor! Tack för att du finns för mig!


Mamma älskade änglar, så lyktan är perfekt!



























Hoppas att du har det bra där uppe hos änglarna!



4 kommentarer:

  1. Sorg är så jobbigt, ta en dag i taget. Försök och se de ljus glimtar som finns i vardagen.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Åhhh tänker på dig och vad fint du gjort på din mors grav kram Sofia i Hjo

    SvaraRadera
  3. Jag blir så ledsen och berörd när jag ser dina fina bilder och det du skriver. Det griper verkligen tag i en för man vet att en dag är man i samma situation, vilket man hoppas skall dröja länge länge och man vill inte tänka tanken och det känns läskigt att uttala tanken. Jag tycker det är fint och starkt av dig att skriva om något så sorgligt och känsligt. Så skönt att din mormor finns.
    Många värmande höstkramar från mig,
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  4. Så fint...ja det är tungt. Och säkert har hon det fint bland änglarna ♥ Kram Maria

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥