fredag 25 mars 2011

Tjejvasan - ett mål som gav mig både glädje och träning!

I onsdags åkte jag längdskidor för sista gången den här säsongen. Det var i Ånnaboda i konstsnöspåret som var täkt med barr, barr mera barr och så kottar... Bitvis var det som att gå på en gummimatta med skidorna på. Inte så kul faktiskt, men jag har haft många sköna stunder tidigare i vinter. Trots att jag saknat både teknik, balans, styrka och kondition så har det varit härligt!




Som jag skrivit tidigare så började jag att åka skidor i december och det har verkligen varit kul, men inte de allra första gångerna, då var det mest jobbigt. Det var målet att åka Tjejvasan som fick mig att släpa mig ut i spåren till en början. Efter ett tag så gick det av sig självt att ta en skidtur.

Trots min träning så valde jag att inte komma till start när det var dags för Tjejvasan. Jag jobbade i Mora och hade ledigt för att åka, men mamma var riktigt dålig, så jag tillbringade en natt på sjukhuset med mamma istället och det ångrar jag inte en sekund. Så här med facit i hand så var det ett mycket klok beslut som jag tog. Jag fick frågan från en vän om jag var besviken för att det inte blev någon Tjejvasa. Inte alls faktiskt, för det är träningen inför loppet, som har fått mig att komma igång och röra på mig. Det hade aldrig hänt om jag inte hade haft den där anmälan hängande över mig.

Jenny Hansson vinnare av Tjejvasan 2011
 Nu gäller det att hitta något annat kul att ta sikte på för att hålla kroppen i form. De sista månaderna har det varit si och så med träningen och nu känner jag att jag måste igång igen. Jag börjar med mina Powerwalks igen, så får jag se vad det leder till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥