tisdag 22 mars 2011

Powerwalk utan ljudbok...

Idag kom jag äntligen ut på en Powerwalk, trots att det bra emot. Försökte få med mig lite sällskap, men alla var upptagna den här kvällen. Det slutade med att jag fick med mig Adam som var för förkyld för fotbollsträning, men som hängde med mig. Skönt med sällskap så att inte tankarna flyger runt hela tiden.

Tidigare har jag alltid gått med ljudbok, men jag har inte orkat lyssna på någon sen mamma somnade in. Det är så starkt kopplat till henne. Hon lyssnade jämt på böcker, när hon porslinsmålade, var ute och gick, låg på stranden eller när hon skulle sova. Hon lämnade en gedigen ljudbokssamling efter sig...
 

En underbar bok på många sätt!

En otäck och fängslande bok!



Är det någon där? av Marian Keyes handlar återigen om familje Walsh. Trots att det bitvis är en sorglig berättelse, så är den full av värme och humor på ett sätt som bara Marian Keyes kan skriva. Det är flera år sen jag lyssnade på den, men jag tror att det är dags igen! Dessutom är det Rachel Mohlin som läser den och det gör hon fantastiskt bra.

Buthler och Öhrlunds Grannen är den fjärde i en serie böcker om kommissarie Jacob Colt, men jag började med den ändå. Det är den senaste boken jag lyssnat på och det var på rekommendation från mamma. Den är brutal och otäck på ett riktigt vidrigt sätt, men samtidigt en riktigt fängslande historia. Stefan Sauk läser den och han lyckas verkligen leva sig in i de olika karaktärerna, vilket gör boken än mer gripande.

Mamma lyssnade och läste böcker av alla de skilda slag och någon dag ska jag börja lyssna på böcker ur hennes ljudbokssamling. Saknar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥