söndag 17 juni 2012

Lite sundare livsstil - sex månader senare...


Nu har det nästan gått ett halvår sedan jag startade min vandring mot en bättre hälsa. De sista månaderna har vågen stått helt still och jag måste erkänna att det känns lite trist så här i bikinitider. Jag jobbar med att inte fokusera på vikt, utan på att må riktigt bra. Jag har ju lovat mig själv att inte köra några flera "quickfix".

Mitt mål är att gå ner ytterligare 3-5 kg innan året är slut


















En av favoriterna just nu!




















Jag äter fortfarande allt, men inte alltid. De sista månaderna har jag haft det fullt upp och rest en hel del i jobbet och då blir inte alltid valen, så hälsosamma som jag kanske har önskat. Jag har lagt in ännu mera grönsaker och favoriterna just nu är rå blomkål och sparris med lite riven parmesanost. Mitt mål är att minska 3-5 kg till innan året är slut.

För en vecka sedan spräckte jag den osynliga spärren jag satt upp vid 1 mil och sprang 11,5 km! Härlig känsla! Jag har ett kortsiktigt mål med min träning och det är att springa 15 km innan augusti är slut. Det långsiktiga målet är att springa en halvmara under hösten 2013.

Så mitt bästa tips, den här gången, till alla där ute som vill finna sin väg till hälsa: Sätt upp kortsiktiga & långsiktiga mål, som du fokuserar på & njut av vägen dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥